czwartek, 20 czerwca 2013

Orzeźwiająca lekka owsianka

Lato, upał, gorąco! Co w takim razie na śniadanie? Coś chłodnego i orzeźwiającego, a zarazem pysznego i zdrowego...

Płatki owsiane
Kolejny cudowny produkt, posiadający właściwości lecznicze, sprzyjające zdrowiu. Owsianka śniadaniowa dostarcza do organizmu białka, solidną porcję witaminy B6 (poprawia pamięć, polepsza koncentrację i przyśpiesza przyswajanie wiedzy), witaminę B1 i kwas pantotenowy (przeciwdziała to zmęczeniu oraz rozdrażnieniu).

 

Orzeźwiająca owsianka z arbuzem
Składniki:
- 0,5 pół szklaneczki płatków owsianych ( u mnie orkiszowych)
- 1,5-2 szklanki maślanki (ewentualnie jogurt naturalny, mleko)
- arbuz ( ilość dowolna ale lepiej więcej niż mniej)

Przepis:
(bardzo prosty)
Płatki zalewamy maślanką, kolejno kroimy arbuza na małe kawałeczki, dodajemy do owsianki  i odstawiamy wszystko na pół godziny do lodówki ( w tym czasie możemy zacząć poranną toaletę). Płatki zmiękną, a owoc puści pyszny sok.

Co warte zapamiętania - owsianka w takiej postaci ma niższy IG.

Oczywiście przepis można w dowolny sposób modyfikować. Uważałabym jedynie na truskawki - w tym roku trafiłam niestety na bardzo kwaśne, mimo różnych źródeł zakupu - bez słodzidła (cukru, stewii, miodu, itp.) się nie obejdzie.

Smacznego! :-)

18 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie spróbować :). Bo moja owsianka jest nieco za ciepła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, nigdy nie jadlem platkow owsianych a zyje juz na tym ziemskim padole 50 lat. Musze sprawdzic, pozdrawiam z Londynu.

      Usuń
  2. Płatki owsiane - jem codziennie na śniadanie :)) są meeega zdrowe!! Dodatkowo po kilka sztuk różnych orzechów + zarodki pszenne :)) Z arbuzem jeszcze nie robiłam...

    Narobiłaś mi smaka!!

    xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś zawsze gotuję owsiankę na mleku, nigdy nie jadłam 'na surowo', może czas najwyższy spróbować..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej wypróbuj, zupełnie inne doznanie :) Możesz dodać ulubionych owoców lub dżemu :)

      Usuń
    2. ja ostatnio pierwszy raz spróbowałam na surowo... okazało się całkiem smacznie ;)

      Usuń
  4. Bardzo proste i przyjemne danie - płatki idealnie pasują.

    OdpowiedzUsuń
  5. z arbuzem jeszcze nigdy nie jadałam ;>

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam zwolenniczką płatków owsianych. Za to arbuz jest moim ulubionym owocem, szczególnie na te upalne dni:) Bardzo ciekawy przepis! Na pewno go wykorzystam. Pozdrawiam Pola! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio zaczęłam jeść płatki owsiane i jem surowe, ale to raczej z lenistwa... Spróbuję tego przepisu jak będę miała arbuza w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka małą uwaga - orkisz jest odmianą pszenicy, nie owsa, więc jadłaś płatki orkiszowe, a nie owsiane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, chociaż wiedziałam co jadłam i zaznaczyłam to dla Was :)

      "Składniki:
      - 0,5 pół szklaneczki płatków owsianych ( u mnie orkiszowych)"

      :)

      Usuń
  9. Jem codziennie od 3 dni, nie wiem kiedy mi się znudzi. Cudowne śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro zrobię sobie takie śniadanko. Mam nadzieję, że będzie smakowało, bo za owsianko jakoś specjalnie nie przepadam:(

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też nigdy nie próbowałam owsianki na zimno, za to zawsze na mleku, na gorąco i z dodatkiem dżemu z czarnych porzeczek :)
    ale Twój przepis jest genialny więc go na pewno wypróbuję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

WYPOWIADAJCIE SIĘ -
Z chęcią poznam Wasze zdanie. Zadawajcie pytania - odpiszę.

KOMENTUJCIE -
dajcie szanse, bym poznała Wasze blogi, na pewno je odwiedzę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...